Zwiedzamy kopalnie soli

16:30

             Hej!

         Jak Wam pisałam w poprzednim poście, dzisiejsza notka będzie o wycieczce do Wieliczki. W kopalni soli w Wieliczce byłam po raz pierwszy, ale mam nadzieję, że jeszcze nie raz będę miała okazję ją zwiedzić.
   
          Do Kopalni weszliśmy schodami, szliśmy długimi korytarzami, zwiedzaliśmy kaplicę, chętni sprawdzali czy na ścianach na prawdę znajduję się sól. Pani przewodnik opowiedziała jak górnicy wydobywali sól oraz przybliżyła nam historię kopalni. Podziwialiśmy podziemne jeziorka i figury z soli. Chyba wszystkim uczestnikom wycieczki najbardziej jednak spodobała się Kaplica Św. Kingi. Kryształowe żyrandole, misternie rzeźbiona posadzka i zapierające dech w piersiach płaskorzeźby na wszystkich zrobiły ogromne wrażenie.
   
          Kopalnia soli "Wieliczka" wpisana jest jako jeden z pierwszych dwunastu obiektów na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Rocznie odwiedzana jest przez ponad milion turystów z całego świata. Kopalnia liczy dzisiaj ponad 700 lat. Odbywają się tam wspaniałe podziemne koncerty i spektakle, realizuję się filmy i otwiera wystawy.
   
          Niestety (mądra ja) nie zrobiłam żadnych zdjęć w Wieliczce, ponieważ zapomniałam wziąć baterii do aparatu. Dlatego w dzisiejszym poście obejrzeć możecie zdjęcia autorstwa Eweliny (klik).

            A wy byliście w Kopalni soli w Wieliczce? Podobało Wam się?










 

You Might Also Like

16 komentarze

  1. dawno dawno temu tam byłam

    __________________________________
    fashionblogger,styling&makeupArtist
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam tam, robi wrażenie! :)
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2014/11/winter-with-tidebuy.html
    Każdy komentarz i obserwacja motywuje do dalszej pracy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham zwiedzanie Wieliczki <3
    Mam miłą nadzieję, że wpadniesz ^^
    http://lovett-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak byłam to wszyscy lizali ściany co było okropnie obrzydliwe hahaha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I was looking you kind of blog from a long time finally I got your blog thanks you due to you blog I go so many help for my blog http://www.guruofmovie.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś byłam w Wieliczce, ale muszę przyznać, że niewiele pamiętam. Byłam tam może z 5 lat temu i wtedy nie podobały mi się takie rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie :D ładne zdjęcia ;>

    mackenziexox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Widoki są prześliczne. Pamiętam jeszcze moją wycieczke do Wieliczki mimo,że była kilka lat temu*.*
    Dziękuje za obserwacje,również obserwuje **
    Pozdrawiam cieplutko http://anima-viliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy miałam do wyboru zwiedzanie kopalni soli lub pójść na basen wybrałam basen xD Zdjęcia ładne,pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam tam dwa lata temu, piękne miejsce :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. ja nie pamiętam nawet czy byłam czy nie ;p


    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nigdy tam nie byłam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam moją wycieczkę do Wieliczki,było świetnie. Zdjęcia są śliczne,dzięki nim przypomniałam sobie najlepsze momenty z wycieczki. Pozdrawiam cieplutko http://anima-viliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Super! Wraz ze znajomymi wynajęliśmy samochód i pojechaliśmy tam na cały dzień, było niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń

NellaNellStyle. Obsługiwane przez usługę Blogger.